Thursday, January 19, 2006

19/01/06

我今天在课堂上的一战,算是功德圆满。 我竟然把我的男子尊严放开了,把自己变成一个小丑。其实我已经不管了,他们要笑就笑个够。 只要我的目标达到了,什么都不管。我知道我不能在考试中好好表现自己,那我就需要在课堂上显得与众不同。但是好像是方向不对啊。我本应该让老师觉得我是一个高等学生,但是现在是班上的笑柄。我不畏惧,我不难过。只要目的达到了,就可以了。我知道我真是下贱。你们要看不起我就看不起吧。

我还是觉得话语比较适合我。能够更好的写出我想说的。可能这将是我以后写网上日记的主要语言了。

晚上的彩排没有我想象得那么好。 也许是我的心病又重现了。我到底是少哪儿根茎啊,一时快乐,一时忧伤。 世上没有永久快乐的,但是我不喜欢这种感觉。看来我也是一个很会发牢骚的人。 我在学校看到的人当中,都没有一个像我这样子。 这一点,我保证我是与众不同。 这是谁教我的 “有话就说”? 好像是。。。。

人生启示
Stories - The Hiding Place

The Creator gathered all of Creation and said,

"I want to hide something from the humans until they are ready for it.

It is the realization that they create their own reality."

The eagle said, "Give it to me, I will take it to the moon."

The Creator said, "No. One day they will go there and find it."

The salmon said, "I will bury it on the bottom of the ocean."

"No. They will go there too."

The buffalo said, "I will bury it on the Great Plains."

The Creator said, "They will cut into the skin of the Earth and find it even there."

Grandmother Mole, who lives in the breast of Mother Earth, and who has no physical eyes but sees with spiritual eyes, said,

"Put it inside of them."

And the Creator said, "It is done."

0 Comments:

Post a Comment

<< Home